Geschillen Commissie?
In bijna alle gevallen zal het bedrijf tot een passende oplossing komen voor uw klacht. Desondanks kan het voorkomen dat er geen passende oplossing komt. In een dergelijke situatie kan er een geschil ontstaan tussen u en Erkend Adviesbureau. Voor deze situatie kan een geschillencommissie uitkomst bieden.
Een geschil kan bij een geschillencommissie worden aangedragen. Dit kan zowel door koper als verkoper worden gedaan. Leden van Erkend Adviesbureau keurmerk dienen zich te committeren aan de geschillencommissie van Erkend Adviesbureau (Raad van Toezicht). Uiteraard is het vrij aan de verkoper en koper om in overleg een andere geschillencommissie in te schakelen bijvoorbeeld: www.geschilonline.nl.
Dit betekent voor de keurmerkdrager die gecertificeerd is, dat het advies van de geschillencommissie bindend is. Een bij Erkend Adviesbureau aangesloten bedrijf die zich niet committeert aan de uitspraak kan verder lidmaatschap worden ontzegd.
Van consumenten wordt verwacht dat zij eerst met de betreffende adviesbureau tot een oplossing ziet te komen. Indien 30 dagen na het in behandeling nemen van een klacht niet tot een oplossing is gekomen, kan de geschillencommissie worden ingeschakeld.
U dient dus eerst contact met het betreffende bedrijf op te nemen en uw klacht kenbaar te maken. Motiveer uw klacht en kom met een redelijk voorstel om voortgang te bevorderen.
U kunt de geschillencommissie onder de volgende voorwaarden uw klacht laten behandelen.
U heeft uw klacht kenbaar gemaakt bij betreffend bedrijf.
In redelijkheid is er na 30 dagen na melding nog geen oplossing gekomen.
U kunt schriftelijke correspondentie (e-mail of brief) inzake de klacht beschikbaar stellen. (zonder schriftelijk bewijs van poging tot oplossing neemt de commissie geen klachten in behandeling)
Op onze site is een formulier te vinden die u volledig dient in te vullen. Alleen met een volledig formulier kunnen wij bij u klacht bemiddelen.